Jak przekonać się do owsianki?

sobota, marca 07, 2015

Jeszcze dwa tygodnie temu zastanawiałam się jak smakuje owsianka, chciałam jej spróbować, ale nie wydawała się niczym smacznym. Po szkole poszłam do sklepu, kupiłam płatki owsiane górskie i kilka kolejnych dni przeleżały na półce.

W końcu się podjęłam, zrobiłam pierwszą owsiankę i teraz jest u mnie jednym z najlepszych dań śniadaniowych. 
Jak przygotować swoją pierwszą owsiankę?
U mnie sprawa jest prosta. Należy zagotować szklankę wody lub mleka. Ja próbowałam obu wersji, może to dziwne, ale owsianka na wodzie bardziej mi podeszła. 
Do gotującej wody/mleka wsypać 3-4 łyżki płatków owsianych. Gotować do zgęstnienia, zmięknięcia płatków. Owsianka ma mieć gęstą konsystencję. Następnie owsiankę należy posłodzić- cukrem, miodem... Ja słodzę dwoma łyżeczkami cukru, białego lub brązowego. 
Można zjeść w takiej wersji, ale ja nie polecam. 
U mnie numerem jeden jest owsianka z tartym jabłkiem, cynamonem, rodzynkami i żurawiną. 
Do naszej ciepłej owsianki należy dodać rodzynki i żurawinę, aby napęczniały. Obrać jedno jabłko (lub nie obierać) i zetrzeć na tarce. Zmieszać jabłko razem z owsianką, posypać cynamonem. Pycha!

Drugą moją opcją jest owsianka z bananem, ewentualnie kiwi, żurawiną. Do ciepłej owsianki należy dodać pokrojonego banana, kiwi lub inne owoce. Pomieszać. Gotowe. 

Owsiankę można gotować bezpośrednio przed spożyciem, jeżeli lubicie ciepłe śniadania, lub dzień wcześniej i wstawić na noc do lodówki. 

Dlaczego warto jeść owsiankę? 
Oto kilka prostych powodów:
1. Owsianka doda nam mnóstwo energii, po jej spożyciu przez długi czas mamy uczucie sytości. Pomaga kontrolować wagę. 
2. Owsianka ma mnóstwo witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Jest wspaniałym źródłem błonnika, węglowodanów złożonych, cennych kwasów tłuszczowych i żelaza. 
3.Może zmniejszyć ryzyko wystąpienia wielu chorób, np. cukrzycy typu 2, niektórych nowotworów, chorób serca. 
4. Jest pyszna!
5. Jest bardzo łatwa i szybka w przygotowaniu.
Próbujcie! Smacznego!
Buziak! 

Może Ci się także spodobać:

10 komentarze

  1. Kiedys mogłam owsianke jesc ciagle ( wbrew pozorom jest pyszna ) ale mi sie przejadła i jej nie tkne :P
    Zapraszam do mnie http://hopeinmusichim.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dlatego nie jem czesto. 2-3 razy w tyg. max.

      Usuń
  2. Owsianka z jablkiem super! Ale z jagodami tez polecam . zaczelam nie dawno diete o sledze Twojego bloga , motywuje sie Twoimi efektami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! W sumie mam zamrożone i jagody i borówki! Na pewno spróbuję! ;*

      Usuń
  3. Ja od jakiś 2 lat jem na śniadanie otręby:)Mieszam pszenne z owsianymi zalewam gorącym mlekiem i daje kilka sztuk suszonych śliwek:) Rano nigdy nie jestem głodna więc takie otręby mi odpowiadają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię, ja w chwilach kiedy głodna nie jestem, sięgam po ulubione musli, ale z zimnym mlekiem. :)

      Usuń
  4. Pomocny wpis, sprobuje jutro zrobic tą z jabłkiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest naprawdę bardzo dobra, mi podeszła najbardziej póki co! :)

      Usuń
  5. Suuuper ! Jak zwyczajnie robisz ser bialy , moze przepis ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak najzwyczajniej to w sumie ser biały półtłusty rozgniatam, dodaję kilka łyżek śmietany lub jogurtu naturalnego, żeby była konsystencja fajna, potem sól, pieprz. Czasami troszkę szczypiorku, rzodkiewki czy ogórka :)
      A lubię jeszcze do rozgniecionego twarogu dodać dojrzałe awokado, też takie rozgniecione na paste jakby. Do tego sól, pieprz do smaku i trochę jogurtu czy śmietany do konsystencji. Pyszne! :)

      Usuń