Mój jadłospis- śniadanie i drugie śniadanie

sobota, czerwca 13, 2015

Ostatnio dostałam dużo pytań o to, co dokładnie jem. Postaram się spisać wszystkie moje pomysły na poszczególne posiłki. Zaczynamy od śniadań. Jem je zwykle na słodko, dzięki temu mam mniejszą ochotę na słodycze w ciągu dnia.

Śniadania (do picia zwykle kawa zbożowa lub zielona herbata):

1. Owsianka z bakaliami i bananem.
(Zagotować szklankę mleka, dodać 4 łyżki płatków owsianych lub 3 łyżki płatków i łyżkę otrębów, gotować do zmięknięcia płatków. Dodać rodzynki, żurawinę, pokrojoną, suszoną morelę oraz pokrojonego w kostkę lub talarki banana, do tego łyżeczkę miodu. Rozmieszać. )



2. Owsianka z jagodami.
(Do przygotowanej owsianki dodajemy mrożone lub świeże jagody oraz wiórki kokosowe.)



3. Kasza jaglana z truskawkami (mamy sezon truskawkowy!) - do przygotowanej jaglanki dodajemy rozgniecione truskawki, można dodać także jogurt naturalny.



4. Czekoladowa owsianka z bananem.
(Ugotować owsiankę, dodać łyżeczkę miodu. Jednego dojrzałego banana zblendować lub rozgnieść widelcem. Do płatków dodać 2 płaskie łyżki gorzkiego kakao oraz przygotowanego banana.)


5. Owsianka z tartym jabłkiem.
(Zagotować szklankę wody, dodać 4 łyżki płatków owsianych, gotować do rozmięknięcia. Dodać garść rodzynek. Zetrzeć na tarce jedno jabłko. Dodać do owsianki. W razie potrzeby posłodzić miodem.)


6. Płatki jaglane na mleku z owocami (według proporcji z opakowania).



7. Jajka na twardo lub jajecznica (z 2 jaj), pieczywo chrupie lub chleb żytni, razowy, słonecznikowy z warzywami.


8. Omlet owsiany z owocami. Przepis


9. Placuszki z serka wiejskiego (4 szt.) z owocami. Przepis



10. Naleśniki pełnoziarniste.
(1 jajko, pół szklanki wody, pół szklanki mleka, szczypta soli, mąka razowa żytnia).



11. Pudding chia z owocami. Przepis



12. Tosty pełnoziarniste z serem, chudą wędliną i warzywami.



Drugie śniadanie(do picia zwykle zielona herbata, zielona herbata "parzona" na zimno, kawa (jeżeli nie piłam jej rano) lub woda z cytryną i miętą):

1. Koktajl twarogowy. Przepis 



2. Koktajl truskawkowy (zblendowane z mlekiem truskawki, można dodać banana).



3. Smoothie pomarańczowo- bananowe z mango. 

6. Zielony koktajl (szpinak, gruszka, banan).


7. Dwa wafle ryżowe z masłem orzechowym i bananami, konfiturą. 




8. Kromka chleba pełnoziarnistego z chudą wędliną, warzywami. 



9. Sałatka owocowa z jogurtem naturalnym/ owoce z jogurtem. 





10. Domowa granola z jogurtem naturalnym.





11. Kawałek twarogowej tarty pełnoziarnistej. Przepis



Każdy dzień zaczynam szklanką ciepłej wody z cytryną. 

Jutro pojawią się inspiracje na pozostałe posiłki.
Polecam, zapraszam i życzę smacznego!

Buziak! ;*




Może Ci się także spodobać:

11 komentarze

  1. Propozycje świetne, a zdjęcia takie, że aż chce się jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam prośbę mogłabyś podać dokładniej przepis na Kaszę jaglaną- jak ugotować , ile itp :)
    Nigdy jej nie jadłam i chciałbym spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Należy zagotować szklankę wody, i na wrzącą wodę wrzucić trzy duże łyżki kaszy jaglanej. Gotować ok. 15 min. (aż woda się wygotuje). Po tym można dodać 2-3 łyżki mleka do rozcieńczenia i podbicia smaku, posłodzić i dodać dodatki. Jeżeli będziesz chciała gotować taką kaszę w woreczkach,to według opakowania. :)

      Usuń
  3. Super, bardzo się cieszę, że dodałaś taki post! Uwielbiam Twoje jedzeniowe notki :) No i na zdjęciach wszystko wygląda bardzo apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, zapraszam do przejrzenia dzisiejszych obiadów. Jutro pojawią się kolacje i podwieczorki. :)

      Usuń
  4. Hej, ile mąki dać do ciasta na naleśniki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochanie, az ciasto będzie miało dobrą konsystencję. Zawsze to robię na oko :)

      Usuń
  5. wpadłam na twój blog przypadkiem, nigdy nie zostawiam komentarzy, ale tu muszę....
    tyle inspiracji śniadaniowych w jednym miejscu<3 juz nie mogę się doczekać jutrzejszego śniadania :) to chyba będzie mój ulubiony blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, a to taki stary post... Cieszę się niesamowicie! :)

      Usuń
  6. Mogłabyś napisać ile zjadałaś kalorii w trakcie redukcji? Też zaczynam, ćwiczę codziennie ale mam problem z dietą :(

    OdpowiedzUsuń